GRADO DE DIFICULTAD

GRADO DE DIFICULTAD

Distancia:
* muy corta (de 1 a 4 km)
** corta (de 4 a 8 km)
*** mediana (de 8 a 12 km)
**** larga (de 12 a 18 km)
***** muy larga (mas de 18 km)

Recorrido:
* muy suave (llano o con pendientes poco acusadas)
** suave (pendientes con poco desnivel)
*** exigente (superacion de grandes desniveles con pendientes cortas o suaves)
**** duro (superacion de grandes desniveles entre 45º y 60º de inclinación)
***** muy duro (superación de desniveles con fuerte grado de inclinación, superior al 60º)

Trayecto:
* cómodo (caminos o senderos bien definidos y marcados)
** fácil (senderos bien marcados y de fácil orientación)
*** complicado (senderos discontinuos con marcaciones esporádicas y/o terreno sin sendas)
**** dificil (se precisan dotes de orientación e intuición para seguir la ruta, poca señalización y/o terreno abrupto)
***** muy difícil (no existe sendero, nula señalización, terreno escarpado, se precisa de buenas dotes de orientación y exploración del lugar y/o terreno muy abrupto)

Itinerario:
* muy corto (de 1 a 2 horas efectivas)
** corto (de 2 a 3 horas efectivas)
*** llevadero (de 3 a 5 horas efectivas)
**** largo (de 5 a 8 horas efectivas)
***** muy largo (superior a 8 horas efectivas)

Estos niveles son orientativos y están sujetos al grado de preparación, forma física y experiencia de cada uno.

AVISO

RESPONSABILIDAD

En este blog se recogen itinerarios por distintos lugares de la isla, en su mayoría de las sierras que componen nuestra geografía, se describen itinerarios y lugares que nos llaman la atención, merecedores de ser conocidos, pero no pretende ser una guía, tan solo darlos a conocer, pero sobre todo tener un histórico para nosotros, un grupo de amigos que nos apasiona esta afición y la vivimos con intensidad.

Quien utilice este blog como guía se hace responsable de sus actos, no es suficiente con memorizar las indicaciones que se recogen, la montaña precisa de conocimientos y experiencia, y sobre todo conocer sus propias posibilidades, tanto técnicas como físicas para realizar este deporte y/o afición.

Además exige un alto grado de respetuosidad con el medio ambiente y con las propiedades, tanto públicas como privadas, estas últimas en su gran mayoría, debiendo ser respetuoso con los propietarios, solicitarles permisos para el paso por sus fincas y atender a sus consideraciones.

Quien haga uso de este blog como guía lo hará bajo su responsabilidad, no haciéndonos responsables de los problemas que puedan surgir a quienes lo utilicen con tal fin.

lunes, 13 de febrero de 2017

PUIG DE S´ALZINAR

EL PUIG DE S,ALZINAR (11/02/2017)
Crònica d´Eusbi

Aquest dissabte, un grup de convidats a gaudir de la muntanya, la Nostra muntanya, quedarem a Ca,n Penasso a l'objecte de reunir-nos i partir tots plegats.
Com es costum, la procedència i les formes d'arribada son heterogènees, uns de la part forana, i d'hora, altres de la part forana i amb tardança, altres de ciutat, Raconers, Esquirols, Trescadors i qualque Penjat.
Una vegada reunits, es fa la corresponent distribució vehicular (es a dir, als ehicles) i anem de cap a La Vall, destinació, la carretera del Puig Major, vora l'aparcament de Montcaire.
Fa fred, la gent comença a tapar-se, i remugant es camina per la carretera fins a trobar una barrera, on n'Arnau, el nostro guía d'avui, agafa el mando i ens possa en fila per tal de tenir el personal controlat.
El camí, un vell traçat en pedra, amb escalons i en bon estat de conservació ens du fins un coll, aquí la colla reclama el berenar … i el Cesar accedeix als clams del poble, així donç aturem per a menjar.
Feta la ingesta necessaria per a seguir la trotada, i abans de seguir, Arnau explica la ruta i d'altres indrets visibles desde aquesta meravellosa plataforma on estem situats, la gent escolta, be un quants, la resta es troba inmersa en discussions d'altura, lo que solivianta a Fernando, que no pot consentir que no facin escoltes quan Arnau o Xisco, relaten els pormenors de la zona.
Reanudem camí i seguim pujant, hi comença a haver neu i això dificulta el trànsit ja que no saps si on poses el peu es fort, o no. I xino xano anem pujant i a la fi arribem al cim, el Puig de S'Alzinar, la vista es molt bona, tenim 360º de bona vissibilitat, el Puig Major, el Penyal de's Migdia, el Puig de Ses Basses, la muntanya de Montcaire, el Port de Soller....
Aqui, hi ha un conclave, en Xisco n'Arnau i jo, plantejem la possibilitat de devallar per una canal que …. la tropa es desmanda i parteix... sense guia !!! aquestes mescles bioétniques son pinyons mals de encaixar. Els “machos alfa” vinguts a menys, tenim unes espectatives que no son les de la resta. Unaltra día i tornarem en petit comité, i si hi trobem ja hi tornarem amb tots... es així, no hi que donar-li mes voltes.
Hala !!! els hi partim darrera i quan els agafem, els he tornem a dur al solc. N'Antonieta pateix fred als peus i es queixa molt, a la pobre encara li resta una estona de patir.
Devallem un comellar per on podem, amb la neu les restes de cami no son visibles i entre tots cerquem les millors pases i passos.
Abaix troben de nou una resta de cami que agafem i anem de cap un esperó que n'Arnau diu que hem de voltar per després trobar una canal de pujada. Pujant hi ha unes heures enormes, de les quals hores d'ara hi cau una fina pluja provinent de l'incipinet desgel. Les visitem i una vegada adalt del comellar, aturada per dinar, n'Antonieta aprofita per llevar-se les botes, banyades, i reconfortar un tant els peus dolorits.
Es fan cercles, i de tant en tant la gent fa visites als cercles propers, un dona galetes, l'altre fruits secs, l'altre café... bona companyia.
A la fí, tornem a partir en direcció als card colers, on hi ha una creu, restes segons ens diuen d'una vella ermita per aquests indrets. Vora ella, hi hauria d'haver la font...es clar que les fonts en son esquives, hi pasem aprop, però ni rastre...unaltra “feina al tinter”.
Ja en bon cami, el grup s'estira, xarren, riuen i caminen. El día s'acaba i per fi arribem a la carretera, d'aqui als cotxes, deu minuts. Arribada, estiraments, canvis de roba, sabates... i com no, triada del lloc on fer les cerveses.
Unaltra sortida amb bona companyia i el principal, gaudir de la muntanya. Hem incorporat noves feines al llibre de les feines, que si no fan es cap viu per a jubilar-se n'Arnau i en Xisco, creix molt... no minva.

Gracies a tots. Salut i muntanya !!!

Avui han estat presents:
– Esquirols
– Penjats
– Raconers
– Trescadors













































lunes, 6 de febrero de 2017

SERRA DE PEDRUIXELLA

04/02/2017

Diecinueve en total, formamos la ruta multicolor por la salvajes y agrestes tierras de Pedruixella, Ariant y Mortitx, no por ello exentas de gran belleza, a medida que avanzábamos se iban cambiando anécdotas y pareceres ahora con uno, después con otro y a veces en pequeños grupos, en las paradas explicaciones con fundamento por parte del guía, todo ello acompañado con los sonidos del poniente reinante.
De Mortitx al Coll de l´Era, vertiente este de sa Penya Roja y cima al Puig de ca´n Massot. Corramos un tupido velo a una infructuosa búsqueda que hizo que el grupo, excepto dos, aburrido de la espera iniciara el ascenso al hito que marca la cúspide de Ca´n Massot.
Leve descanso para los rezagados y descenso a la Malè, valle idílico y predilecto de un ausente extraviado por la Terra Ferma, donde aposentados dimos cuenta de nuestras viandas, incluso hubo quien tomo posición horizontal en una cama improvisada de un portentoso carrizo, intentando reponerse de las nocturnas actividades mundanas.
Reiniciamos la ruta en dirección a sa Coma de s´Indi, salvo nuestro querido soñoliento que decide tomar el camino más corto por el Pas des Garrover, el resto a visitar sa Cova de Sant Canut o dels Ulls.
Descenso en busca del sendero que une la Coma de Mortitx con ses Voltes de l´Ullastra, un grupo decide ir a visitar s´Avenc des Llorers, el resto después de una corta espera decide emprender el camino de regreso por la Coma.
Final en Pollensa con las ansiadas cervezas o alguna caliente infusión acompañada de azucaradas pastas. 




























estampa clásica del gran montañero reponiendo fuerzas de su mundana actividad nocturna